Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGumora, Gail; Arsenio, William F.
TitelEmotionality, Emotion Regulation, and School Performance in Middle School Children.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 40 (2002) 5, S.395-413Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4405
SchlagwörterAcademic Achievement; Affective Behavior; Emotional Response; Grade Point Average; Middle School Students; Middle Schools; Personality
AbstractInvestigates the connections of middle school students' emotional dispositions and academic-related affect with their school performance. Results indicated that although students' emotion regulation, general affective dispositions, and academic affect were related to each other, each of these variables also made a unique significant contribution to students' GPA, over and above the influence of other cognitive contributors. (Contains 39 references and 2 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: